Mozart! - Mijn ervaring

januari 21, 2018

Op zaterdag 23 december vertrok in naar de stadsschouwburg in Antwerpen om deze voorstelling te gaan bekijken. Ik had op voorhand nog niets opgezocht over het stuk omdat ik me graag laat verrassen. Van klassieke muziek ken ik werkelijk niets, maar bij deze voorstelling verwachtte ik een eerder klassieke voorstelling met vele melodieën die ooit door deze man geschreven waren. PLOTTWIST: het was een rock-achtige voorstelling met veel drums en elektrische gitaren, gebracht door 18(!) orkestleden! 

"Mozart! – de Musical vertelt het verhaal van de wereldvermaarde Oostenrijkse componist Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791). Niet de platgetreden paden over het muzikale genie worden bewandeld, wel krijgt het publiek een intrigerend coming-of-agedrama voorgeschoteld, dat het exceptionele talent toont als een complex en ambigue karakter, gekweld door z’n eigen genialiteit, worstelend met de wrede uitdagingen van het alledaagse leven." Het leven van Mozart achter de componist als enfant-terrible wordt duidelijk!


De keuze om naar juist deze musical te gaan was niet al te speciaal, ik vond het gewoon heel gemakkelijk dat de voorstellingen eind december waren. Maar de hoofdreden bleef natuurlijk het plezier van naar een musical te gaan kijken! De musical heeft een heel grote indruk op me nagelaten en vele emoties kunnen losmaken. Maar daarover ga ik me meer uitweiden in mijn recensie. Wat me wel echt opviel, was dat er veel meer tijd gespendeerd was aan decor, variatie van personages, muziek(? - neem een kijkje in 'Theater II voor meer uitleg!),... dan in andere musicals. Ook de gemiddelde leeftijd van de acteurs was verbazingwekkend jong, en dat merk je! Maar niet in de negatieve zin!

Mozart was voor mij een doorgecomponeerde musical die me vanaf de eerste noot vastgreep! De afwisseling in de nummers, de variatie in personages en de sterke stemmen hielden me tot het einde geboeid!

Voor een uitgebreid verslag over het stuk kunnen jullie mijn recensie hier klikken!


Tot de volgende keer x


You Might Also Like

0 reacties

About Me

https://www.instagram.com/ptrjnvnhv/