The Rocky Horror Show! - Mijn ervaring

november 16, 2017

Hallo iedereen! In deze blogpost ga ik jullie wat vertellen over mijn ervaringen als toeschouwer van de Rocky Horror Show! Om jullie al een beetje warm te maken: het was waanzinnig!

Allereerst zal ik even een korte beschrijving geven over de inhoud van deze musical: Het pas verloofde koppel Brad Majors en Janet Weiss raakt op een stormachtige avond verzeild in het kasteel van de travestiet Frank-N-Furter en zijn dienaren Riff Raff, diens zus Magenta en zijn minnares Columbia. Ze maken er kennis met de blonde supercreatie van Frank-N-Furter, Rocky– en tussendoor komt de rivaliserende wetenschapper Dr. Scott de verhaallijn nog eens opvrolijken. Het bezoekje van Brad Majors en Janet Weiss aan het kasteel van de bevreemde travestiet ontaardt algauw in een regelrechte relatie- en libidotest die nét niet in een orgie maar wél met veel jarretellen eindigt.



Mijn ervaring

Wanneer je de Shop, gelegen in Antwerpen, zag je meteen dat dit niet een gewone musical ging worden. Overal liepen acteurs rond als travestieten en was er een gezonde spanning te bemerken. Je zag ook overal mensen met goodiebags die ze tijdens de show zouden kunnen gebruiken. Al van voor de show begon, was ik al zeer benieuwd over wat ik hier zou gaan meemaken.

Heel de musical lang is er interactie. Het hele publiek wordt continu geanimeerd, krijgt dansjes aangeleerd die ze tijdens de musical met z'n allen meedoen, scheldwoorden aangeleerd om tijdens de show te roepen,  aangemoedigd om waterpistolen aan te vuren, krijgt lichtgevende dildo's  en nog veel meer! De musical zelf zit buiten deze geweldige interactie ook zeer goed in elkaar. Er is zéér veel zang en dans, maar een duidelijke verhaallijn blijft hierbij wel behouden. Wat voor heel wat hilariteit kon zorgen waren de vele verwijzingen naar andere series, films,..., maar dan opgebracht op zo'n speciale manier dat het hilarisch wordt! 

Doorheen de hele musical is het ganse publiek in zo een mood dat het werkelijk een spektakel wordt, mede door de opvoering die het publiek ondertussen ook brengt. Elk geluidje dat je hoort wordt live gebracht. Van zang tot een band: The Fisstels!

In conclusie: deze Rocky Horror Show mag je gewoon niet missen! Als je hem nu nog zou kunnen gaan bekijken zou ik het zeker aanraden! Het wordt een avond om nooit meer te vergeten!


Tot de volgende keer x

You Might Also Like

0 reacties

About Me

https://www.instagram.com/ptrjnvnhv/